سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آن است . [امام علی علیه السلام]
جشن عروسی همه ی شما دعوت شدید

عروس خانم رقص بلد نبود بهش میگن برقص میگه زمین کجه ....

نمی خوای بیای عروسی ……

سرود ،خاطره ،طنز، لیطفه و ……

سلام یه مقدمه خیلی کوتاه براتون بگم پیوند زناشوئی میان فرهنگ ها از شرین ترین و پر خاطره ترین روزهای زندگی آنان است که برای آن برنامه ریزی می کنند.

اسلام نیز به عنوان کامل ترین مکتب ، واقع بینانه پیروان خود را به ازدواج و تشکیل خانواده دعوت کرده و برای تمام مراحل آن برنامه های شادی ارائه نومده است از مراحل نامزدی گرفته تا جشن عروسی و آغاز زندگی مشترک .

حالا کسانی که نمی خواهند تو جشن عروسیشان گناه و الودگی نباشد حتما این وبلاگ رو بخونند .

پیام رهبر معظم انقلاب به زوج های جوان

همسری شما جوانان عزیز را که پیوند دل ها و جسم ها و سرنوشت ها است صمیمانه تبریک می گوییم . توصیه می کنم که به همسران خود مهر بورزند . به آنان وفادار باشند و خویشتن را در سرنوشت یکدیگرشریک بدانید ، از گرهافتادن در رشته زندگی مشترک بر حذر باشید و گره های کوچک و بی اهمیت را نادیده بگیرید .

فلسفه ازدواج:

فلسفه ازدواج از نظر اسلام در سه امر می توان جست و جو کرد : تکمیل ، و تسکین و تولید .

1ـ تکمیل :

هیچ انسانی به تنهایی کامل نیست و پیوسته برای جبران کمبود هایش تلاش می کند .

2ـ تسکین

مهم ترین نیازی که با ازدواج تامین می شود ،نیاز به ارامش ،احساس امنیت و آسودی است . این نیاز که در سرشت آدمی ریشه دارد، اقا نمی دونید این بحث ازدواج این قدر مهم است که خدا در قران

می فرماید {{از نشانه های خداوند این است که برای شما از جس خودتان همسرانیقرار داد تا در کنار آنان آرامش یابید}}

دانشمندان علوم تجربی و انسانی نیز ارضای صحیح و بموقع غریزه ی جنسی و ترشح معتدل غدد جنسی را برای سلامت جسم و روان آدمی لازم دانسته ،عدم آن را سبب بروز برخی بیماری های روانی و گاه جسمانی شمرده اند .

3ـ تولید

یکی از ثمرات زندگی و ازدواج وجود فرزند و بقای نسل آدمی است . از دیدگاه اسلام وجود فرزند صالح ، یک عمل صالح شمرده می شود.

احترام همسر

در حالی که پیامبر وظایف زنان را نسبت به همسران بیان می فرمود ؛زنی به نام (حولا) به پیامبر عرض کرد :ای رسول خدا !وظیفه مردان نسبت به زنان چیست ؟ پیامبر فرمود : برادرم جبرئیل درباره حقوق زنان به من خبر داد و آن قدر مرا درباره زنان سفارش کرد که من گمان کردم که جایز نیست برای مرد به همسرش اف و حرفی نازک تر از گل بگوید . ان گاه فرمود : ای حولا بر مرد لازم است مخارج زن را بدهد، و شکم وی را سیر کند و لباس او را بدهد و مسایل دین مانند نماز و روزه را به او یاد بدهد.

آهای آقا داماد هاآ

قا داماد ها در یک نگاه بیشترین مسئولیت را در بدست اوردن عروس خانوم ها دارند ،تنظیم روابط نیکو و متداول ،گسترش نیکی ها و مهربانی و تقویت پایه های کانون پرنشاط خانواده بر عهده دارند.

اقا داماد های خوب هیچ وقت گلایه های احتمالی مادر و خواهر خود را به همسرش انتقال نمی دهد بلکه در عوض از تعریف و تمجید انان نسبت به شخصیت خوب عروسشان سخن می گویند و این رفتار موجب پیدایش نگرش های مثبت نسبت به خانواده ی همسرش در اندیشه و عمل عروس خانم خواهد بود .

اقاداماد ها هرگز از قدردانی همسر و اظهار محبت و دوستی نسبت به وی و نیز تکریم شخصیت مادر خود غافل نمی شوند .

نعمت های ویژه

امام صادق فرمود :

ثلاثه اشیا لایحاسب العبد المومن علیهن ،طعام یاکله و ثوب یلبسه و زوجه صالحه تعاونه و یحصن بها فرجه ……(بحار الانوار ج7ص265)

سه چیز است که بنده ای مومن به خاطر ان ها مورد محاسبه قرار نمی گیرد : طعامی که می خورد و لباسی که می پوشد و همسر صالحیکه یاور و حافظ عفت اوست ..

آرام بخش جان

حتما تا بحال نام مسکن را شنید اید ،مسکن یعنی ارام بخش هر دردی با مسکن مخصوص به خود تسکین می یابد و درد تنهایی و اضطراب و نارامی جوانی به وسیله ازدواج و تشکیل خانواده می یابد .

(« و من ءایاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها »){روم/21

و از نشانه خداوند این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفریده تا در کنار آنها ارامش یابید.

ادامه دارد…………


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهم نیست 85/7/18:: 10:26 عصر     |     () نظر